کم نمک

آموزش آشپزی

کم نمک

آموزش آشپزی

طرز تهیه اسموتی شکلات

طرز تهیه اسموتی شکلات


طرز تهیه اسموتی شکلات : برای تهیه اسموتی شکلات محدودیتی به لحاظ انتخاب مواد تشکیل‌ دهنده وجود ندارد. در صورت تمایل می‌توانید از شیره افرا، شربت آگاو، خرما و یا عسل به عنوان شیرین‌کننده طبیعی این نوشیدنی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که خرمای مورد استفاده در این نوشیدنی باید بدون پوسته باشد تا به بافت لطیف نوشیدنی خدشه‌ای وارد نگردد.


این نوشیدنی از غلظت مناسبی برخوردار می‌باشد. لذا، در صورت تمایل برای رقیق‌تر کردن آن، از میزان شیر بیشتری استفاده کنید. همچنین، اگر تمایل به غلظت بیشتر در این نوشیدنی دارید، میزان موز مصرفی را افزایش دهید. در ساختار این نوشیدنی از کره بادام‌زمینی بهره برده‌ایم. شما همچنین می‌توانید خامه صبحانه را جایگزین آن کنید. و یا از شیر پر‌چرب استفاده نمایید. اضافه کردن کره بادام‌زمینی صرفا جهت غلیظ شدن و البته ارزش‌ غذایی آن است.با کم نمک همراه باشید.


طرز تهیه اسموتی شکلات


بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی شکلاتی 

ما در قسمت های قبلی از کم نمک درمورد طرز تهیه اسموتی شکلاتی به صورت مختصر صحبت کردیم حال میخواهیم با توجه به نوع درخواست شما عزیزان باز هم مطلبی درباره این اسموتی پرطرفدار صحبت کنیم با ما همراه باشید.

  

شما همچنین می‌توانید برای بالا بردن ارزش غذایی این نوشیدنی به جای شیر ساده، از شیر بادام و نیز مقدار کمی جو پرک‌شده استفاده نمایید. با اضافه کردن 2 اسکوپ بستنی وانیلی و 2 اسکوپ بستنی شکلاتی به این نوشیدنی و حذف کردن تکه‌های یخ از دستور این نوشیدنی به راحتی می‌توانید از فراپه شکلاتی تهیه شده لذت ببرید. با استفاده از مواد لازم زیر شما 2 لیوان اسموتی شکلات خواهید داشت.


طرز تهیه اسموتی شکلات

مواد لازم جهت تهیه اسموتی شکلات:

 موز1 عدد
شیر بادام سرد1 و 1/2 پیمانه
پودر کاکائو2-3 قاشق غذا‌خوری
کره بادام‌زمینی2 قاشق غذا‌خوری
تکه‌های یخ2 عدد
عسل یا خرمااختیاری

✔موز‌ها را به مدت 2 ساعت درون فریزر قرار دهید تا کاملا منجمد شوند.

✔ موز یخ‌زده، کره بادام‌زمینی، 2 تکه یخ، پودر کاکائو، جو پرک‌شده و شیر را درون مخلوط‌کن بریزید و به مدت 4 تا 5 دقیقه مخلوط کنید. در صورت تمایل 2 قاشق عسل یا خرما و یا از 1 قاشق غذا‌خوری شکر برای شیرین‌شدن نوشیدنی به آن اضافه نمایید. میزان استفاده از کاکائو بسته به ذائقه افراد متغیر می‌باشد.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه میلک شیک نوتلا خانگی

Sorry, your browser doesn't support embedded videos.


طرز تهیه اسموتی شکلات


تزیین اسموتی شکلات:

برای این منظور می‌توان از سس شکلات آماده موجود در بازار استفاده نمود. به این ترتیب که، مقداری از سس شکلات را به جداره‌های جام و شیشه مورد نظر برای سرو نوشیدنی ریخته و آن را به مدت 30 دقیقه درون فریزر استراحت دهید.

همچنین می‌توانید سس شکلات آماده را با مقدار کمی شکلات آب شده ترکیب نمایید تا غلظت بیشتری پیدا کند و به هنگام سرو نوشیدنی مدت زمان بیشتری به نوشیدنی زیبایی ببخشد. پس از ریختن نوشیدنی در ظرف تزیین‌شده با سس شکلات آن را با پودر کاکائو الک‌شده، کف خامه، دارچین، چیپس شکلات و یا تکه‌های موز تزیین نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد